Het crash dieet, begin er niet aan

De term crash dieet is wellicht bij je bekend. Het zijn van die diëten waarbij je een week lang bij wijze van spreken op water en brood leeft en daarna weer je normale voedingspatroon oppakt. In die week echter zul je wel kilo’s zijn afgeslankt. Dat is het hele doel van een crash dieet. Op zeer korte termijn even snel wat kilo’s kwijtraken.

Er zijn verschillende soorten van een crash dieet. De term crash dieet is eigenlijk een verzamelnaam voor meerdere diëten, overigens valt het koolhydraatarm dieet niet onder het crash dieet. Sommige mensen zijn namelijk in de veronderstelling dat dit wel zo is.

Welke diëten wel onder het crash dieet vallen zijn onder andere het soepdieet en het yoghurtdieet. In de naam van het dieet is al meteen verwerkt welk product er in het dieet centraal staat. Bij het soepdieet is dat soep en bij het yoghurtdieet vanzelfsprekend yoghurt. Deze 2 dingen zijn ook hoofdzakelijk wat je tot je neemt bij deze diëten. Er zijn bepaalde ingrediënten die je aan je soep en aan je yoghurt mag toevoegen en daar zul je het dan een week lang mee moeten doen, want zo lang duurt een crash dieet.

Als je vervolgens een crash dieet hebt afgerond heb je inderdaad goede kans dat je wat gewicht bent kwijtgeraakt, je hebt jezelf tenslotte flink uitgehongerd. Echter is dit natuurlijk maar van tijdelijke aard, want zodra je de week erop weer gaat beginnen met normaal eten en drinken zal het resultaat van het crash dieet vrij snel weer teniet worden gedaan. De kans is zelfs groot dat je lichaam meer vet gaat opslaan, aangezien je lichaam na een crash dieet behoorlijk van slag is.

Geplaatst in Berichten.